2019-06-21 10:31:00 | Bővebben...
 
 
 
 
2019-06-18 15:17:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2019-05-29 15:14:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Szeptember
 
 

 

 
H K Sz Cs P Sz V
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
 
Az összetett kereső segít Önnek abban, hogy szűkítse a keresési feltételeket. Minél több lehetőséget választ, annál nagyobb lesz a találati pontosság.  
 
Miben keressen: E-ügyintézés Városunk Önkormányzat
Tartalmazzák ezen szavak mindegyikét (pl.: "Megyei Város" azokat a találatokat sorolja fel, ahol a Megyei és a Város szavak is megtalálhatók )
Pontosan ezt a kifejezést (pl.: "Megyei Város" csak azokat a találatokat sorolja fel, ahol pontosan a Megyei Város kifejezés szerepel)
 
 
 
Megjelenés dátuma, vagy időszak
megadása esetén az időszak kezdete.
 
 
 
Időszak megadása esetén
az időszak vége.
 
Városunk
Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal elérhetősége
 
6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.

Telefon: +36-76/513-513
Telefax: +36-76/513-538
E-mail: kecskemet@kecskemet.hu
varoshaza@kecskemet.hu
cityhall@kecskemet.hu

 
Ügyfélszolgálat
 
Telefonkönyv
 
Helyi hírek
 
Ide írja az üzenet szövegét
címzett neve

cimzett e-mail címe:

feladó neve:

feladó e-mail címe:

 
Szerző: Komlós József Jr.
Nyomtatás
2009.12.14. hétfő
 

Kisiklott a kisvasút - örökre

 

A Bajnai-féle kormány intézkedései nyomán hétfőtől számos vasútvonalon már nem közlekednek a vonatok. Így bezárásra kerül a bugaci kisvasút is – amely az ország egyik utolsó, máig fennmaradt keskeny nyomtávú muzeális kisvasútja, és nem kevésbé Kecskemét történelmének szerves része. Volt: 2009. december 12-ig.

 
 
 

A lepusztított, tönkretett, felperzselt Magyarország jelképe is lehetne ez a kisvasút, amely hivatalosan Kecskemét és Kiskőrös között szállította az utasokat, de a köznyelv csak „bugaci kispöfögőként” – manapság pedig „bugaci kisvasútként” emlegette. Eleinte a mai Rávágy téren lévő birkalegelő melletti kisállomásról vitte a parasztokat, gazdákat a város birtokának számító Bugacpusztára, gyümölcs, zöldség, termény, piaci áru érkezett a hírös városba általa.

 
 
 
 

Később a kirándulók kedvence lett, tavasztól őszig gyermekek utaztak rajra Fehértóra, nyaranta pedig táborozók töltötték meg. Manapság turista-látványosságként és élő múzeumként szolgált. Mivel nem költöttek rá, technikailag elavulttá vált, inkább már csak érzelmi és tartalmi értékként hagyományozódott a mára. Sorsa jól jellemzi a mai Magyarország állapotát: először tönkretették, utána pedig értéktelenné nyilvánították – és még a szép búcsú sem adatott meg neki: „utolsó útján” szó szerint is kisiklott a felvirágozott szerelvény…

 
 
 
 

A jövő könnyen látható: a síneket majd felszedegetik a „megélhetési” bűnbandák, és egy olyan érték válik visszavonhatatlanul semmissé, amely még évtizedek múlva is Kecskemét műszaki hagyatékának, és történelmének szerves részeként lett volna bemutatható. Az országos vasútbezárásokkal pedig, egyszeri alkalommal megspórol a Bajnai-féle kormány annyi pénzt, amennyit csütörtökön Bajnai lezserül és nagyvonalúan felajánlott a magyar nép nevében a klímakonferencián a fejlődő országoknak, akik között olyanok is találhatók, akik a jelen statisztikái szerint már megelőzik Magyarországot az egészségügyi- és életkor-mutatók tekintetében.

 
 
 
 

Vagy egy másik példa, ha ez nem lenne elég szemléletes: a Bajnai-féle kormány – az éppen kilátásba helyezett csapatbővítések előtti adatot tekintve – évente ötször annyit költ az afganisztáni magyar katonák állomásoztatására, mint amennyit most egyszer, a vasútvonalak bezárásával megtakarítani próbál. Hát ezért siklott ki a kisvasút - örökre.

 

Képek és szöveg: Komlós József JR

 
 
 
PROGRAMOK