2017-06-14 14:41:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
2017-05-29 12:20:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
 
 
2017-05-22 15:16:00 | Bővebben...
 
 
 
 
2017-05-19 11:33:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2017-04-24 15:11:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2017-03-27 14:37:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
Június
 
 
 
H K Sz Cs P Sz V
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
 
Az összetett kereső segít Önnek abban, hogy szűkítse a keresési feltételeket. Minél több lehetőséget választ, annál nagyobb lesz a találati pontosság.  
 
Miben keressen: E-ügyintézés Városunk Önkormányzat
Tartalmazzák ezen szavak mindegyikét (pl.: "Megyei Város" azokat a találatokat sorolja fel, ahol a Megyei és a Város szavak is megtalálhatók )
Pontosan ezt a kifejezést (pl.: "Megyei Város" csak azokat a találatokat sorolja fel, ahol pontosan a Megyei Város kifejezés szerepel)
 
 
 
Megjelenés dátuma, vagy időszak
megadása esetén az időszak kezdete.
 
 
 
Időszak megadása esetén
az időszak vége.
 
Városunk
Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal elérhetősége
 
6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.

Telefon: +36-76/513-513
Telefax: +36-76/513-538
E-mail: kecskemet@kecskemet.hu
varoshaza@kecskemet.hu
cityhall@kecskemet.hu

 
Ügyfélszolgálat
 
Telefonkönyv
 


 
ONLINE ügyfélszolgálat:
 
skype azonosító:
ugyfelszolgalat.kmjv

Státusz:
 
msn azonosító:
ugyfelszolgalat@kecskemet.hu

Státusz:
 
Helyi hírek
 
Ide írja az üzenet szövegét
címzett neve

cimzett e-mail címe:

feladó neve:

feladó e-mail címe:

 
Nyomtatás
2010.09.23. csütörtök
 

Városarculat-formáló közlekedési fejlesztések

 

Heteken belül lezárul az a közbeszerzési eljárás, amelynek nyertese Kecskemét két nagy közlekedésfejlesztési pályázatának megvalósíthatósági tanulmányát készítheti majd. A két projektnek köszönhetően 2014-re teljesen átalakulhat a város közlekedése, tömegközlekedése és térségi elérhetősége egyaránt. – mondta el csütörtökön dr. Zombor Gábor, Kecskemét Megyei Jogú Város polgármestere; Szemereyné Pataki Klaudia és dr. Iványosi Szabó András alpolgármesterek; Uhlig Rita, a Kecskeméti Városfejlesztő Kft. ügyvezető igazgatója; és a vasúti tanulmánytervet készítő Vásárhelyi Dániel társaságában.

 
 
 

- Egy giga-projektnek köszönhetően az elkövetkezendő 3-4 év alatt teljesen megváltozik Kecskemét közlekedése. A város által kidolgozott új közlekedési modellel egy egész évszázadot fogunk előre lépni. – mondta a polgármester bevezetőjében, majd így folytatta:

 

- A beruházás négyszerese lesz az ISPA-projektnek; és e pályázatokkal olyan lehetőségek nyílnak meg Kecskemét előtt, melyekről előzetesen még csak nem is álmodhattunk. A beruházások és a fejlesztések révén új alapokra helyezhetjük a városi közlekedést, a városunk előtt álló kihívásoknak megfelelően. Ezek első két szakaszát az Európai Unió teljes egészében támogatja, a harmadik szakasz pedig társszervekkel együttműködésben, városi részvétellel valósul majd meg.

 
 
 

A projektet menedzselő, és a sikeres pályázatot lebonyolító Kecskeméti Városfejlesztő Kft. most az ütemterv előkészítésén dolgozik. A pályázatok egyikének keretében egyebek között 40 darab, megújuló energiával üzemelő autóbusz állhatna forgalomba. Ez nem csak a helyi tömegközlekedés problémáira adna választ, hanem a megújuló energiaforrások hasznosításában is új mérföldkő lenne.

 

A huszonegyedik század emberének egyik legfőbb problémája világszerte a közlekedés. A több évszázados múltra visszatekintő városokban a főbb útvonalak rég kialakultak. Így történt Kecskeméten is, ahol az egykor 70 ezres lélekszámra méretezett úthálózatnak ma mintegy 110 ezer embert kell kiszolgálnia. Közben élhetőnek kellene maradnia a városnak, és hosszú távon mindenképpen létkérdés a környezetvédelem. Városunk e feltételeknek együttesen akar megfelelni, ezért született meg az önkormányzati tulajdonú Kecskeméti Városfejlesztő Kft. gondozásában az a két projekt, amely beruházási értékében – több tízmilliárd forint – és pozitív következményeiben egyaránt kiemelkedő jelentőségű lehet. A két Uniós projekt előkészítésére, a megvalósíthatósági tanulmányokra már elnyertük az összesen mintegy 900 millió forintos támogatást.

A „Kecskemét város intermodális pályaudvar és kapcsolódó közösségi közlekedési fejlesztések” projekt bekerülési költsége hozzávetőlegesen 16-17 Milliárd Forint lesz.

A projekt a városon belüli közlekedés problémáira ad megfelelő választ, a 2008-ban aktualizált közlekedési koncepcióra alapozva.

Az uniós forrást nyert előkészítés fő célja Kecskemét, kiemelten a történelmi belváros buszok és személygépkocsik által okozott forgalomterhelésének csillapítása a közösségi közlekedés korszerűsítésével, több közlekedési mód összekapcsolásával, valamint P+R parkolók létesítésével. A tervekben szerepelnek vasúthálózati fejlesztések, intermodális csomópont kiépítése a pályaudvaron, városi kötött pályás és/vagy zárt pályás fejlesztés, a közösségi közlekedés korszerűsítése az ehhez kapcsolódó járműbeszerzéssel, illetve egy forgalomirányítási központ és utastájékoztatási rendszer kiépítése.

E tervek közül érdemes kiemelni az intermodális csomópontot, amely összesen hat közlekedési forma kapcsolatát teremtheti meg: a helyi, helyközi és turisztikai célú autóbuszok, valamint azok végállomási tárolásának, kiszolgálásának együttes igényeit, a vasúti pályaudvar teljesebb városi kapcsolatát, a térségi kerékpárút-hálózat bekapcsolódását, a P+R parkolók kialakításával és a történelmi főtér gyalogos jellegének erősítésével. A csomópont részét képezné a közös MÁV–Volán felvételi épület, a vasúti pálya felett építendő – peronokat kiszolgáló – akadálymentes felüljáró, és egy P+R rendszerű parkoló, amely mintegy 400-500 személygépkocsinak adna helyet. A MÁV és a Volán közös felvételi épülete a Rákóczi út tengelyében lenne.

Az intermodális fejlesztéshez kapcsolódóan a városi közösségi közlekedési problémák megoldhatóak helyi közlekedési törzshálózati vonalhálózat kialakításával, négy csatlakozási ponttal a kiskörúton, a mellékvonal- rendszeren érkező vonalakon. Megszűnne a belvárosi helyi közlekedési alcentrum, és tízpercenként – tehát igen sűrűn –, ütemes menetrend szerint közlekednének a buszok. A változtatások megbízható csatlakozást eredményeznének a mellékvonalak felé.

A tervekben szerepel egy fedett P+R parkoló a nagykörúton kívül és további parkolók az 52-es, 54-es, 44-es és M5-ös utak felől érkezők számára.

Számolunk azzal is, hogy a Mercedes-beruházás következtében napjában négyszer 500 utassal emelkedik a forgalom, amihez további 15 autóbuszra és 3 új járatra lenne szükség. A fejlesztés során autóbuszok beszerzése helyett 40 korszerű autóbusz beszerzése a célszerű. Itt külön figyelmet szentelünk a megújuló energiaforrásoknak. E járműveknek beszerzésének már csak azért is nagy jelentősége van, mert az önkormányzat korábban úgy döntött: felbontja a szerződést a Kunság Volán Zrt.-vel, és új lehetőségeket nyit meg a helyi tömegközlekedésben.

A „Kecskemét város térségi elérhetőségének javítása” projekt 43 Milliárd Forintból valósulhat meg.

A terv abból indul ki, hogy a város és térsége közlekedését csak komplexen szabad kezelni, és jelentős beavatkozás esetén hosszú távon is meg kell határozni.

Kecskemét térségének országos szintű elérhetősége az M5-ös autópálya megépülésével kedvezővé vált, a tervezett M8-as autópálya átadása után pedig kifejezetten előnyös pozícióba kerül. Ennek a pozitív, gazdaságot dinamizáló hatása már most is jelentős, viszont az országosan is kiemelkedő közlekedés-földrajzi pozíció a fő és alsóbbrendű hálózaton feszültséget teremt. Meg kell oldani az átmenő forgalmat, a város környékén megtelepedett gazdasági tevékenységekhez kötődő célforgalmat, a munkahelyek és szolgáltatások elérhetőségét. Ez egyszerre kívánja meg a Kecskemétet elkerülő útvonalak fejlesztését és a város megközelíthetőségét biztosító sugaras közúti elemek bővítését. Ehhez viszont a hálózat elérhetőségét biztosító csomópontokat is fejleszteni kell.

A megvalósíthatósági tanulmány feladata lesz, hogy a legmegfelelőbb változatot kiválassza. A jelenlegi tervek között szerepel az 54-es és az 52-es út egyes szakaszainak négysávosítása, A 441-es főutat az északi elkerülő és a megyehatár között (Katonatelepet is beleértve) szintén négynyomúsítanánk, Katonatelep megközelítési csomópontjait rendeznék. Szintén négynyomúsítás lenne a megyehatár és az M8-as autópálya között. Kecskeméten belül pedig a 441-es főút a vasút fölé épített felüljárón haladna keresztül.

A projektben szereplő további tervek egy része lassan már a kivitelezés fázisába érkezik: három új körforgalom épül a Mercedes-gyárhoz kapcsolódóan, egyet pedig átépítenek. Az új csomópontok egyike a Daimler út – 54-es főút – Búzakalász utca kereszteződésében, a másik az 5-ös főúton a Mercedes főbejáratánál, a harmadik pedig ez utóbbitól nagyjából egy kilométerre, szintén az 5-ösön lesz. A Szélmalom csárda utáni csomópontot átépítik turbó körforgalommá. Ami az északi elkerülőt illeti, annak építése két ütemben történik. Az első ütem az 5-ös és 441-es főutak közötti szakasz kivitelezése, amely még idén elkezdődhet.

Kecskemét Megyei Jogú Város sikerrel pályázott az elővárosi közlekedés fejlesztésére is.

Kecskemét városi struktúrája lehetőséget kínál a gyors elővárosi közlekedés kialakítására. Erre a vasúti szárnyvonalak bekapcsolásával, különféle kötöttpályás lehetőségek más módszerekkel való kombinálásával kínálkozik lehetőség a Nagykőrös-Katonatelep-Kecskemét; a Ballószög-Kadafalu-Kecskemét; illetve a Kerekegyháza-Hetényegyháza-Kecskemét vonalakon. Mindez 160 ezer ember életkörülményeit javítja majd meg átfogóan.

 
 
 
PROGRAMOK