Alapszabály
A Kecskeméti Nyugdíjasszövetség
ALAPSZABÁLYA
Az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) rendelkezéseinek megfelelve a tagok az alábbi tartalommal fogadták el a szervezet alapszabályát.
I.
Az egyesület adatai (Szövetség)
- Az egyesület neve: Kecskeméti Nyugdíjasszövetség, továbbiakban Szövetség
- Az egyesület formája: Szövetség
- A Szövetség tagszervezeteinek névsorát, székhelyét
az alapszabály 1. számú melléklete tartalmazza. - A Szövetségnek rövidített elnevezése nincs.
- A Szövetség idegen nyelvű elnevezése
- A Szövetség székhelye:
6000 Kecskemét, Bajcsy-Zsilinszky u. 2. 2.e. 32. ajtó - A Szövetség honlapjának címe:
https://kecskemet.hu/varosunk/kozosseg/civil-szervezetek/nyugdijas-szovetseg - A Szövetség bélyegzője:
köriratban: Kecskeméti Nyugdíjasszövetség,
középen: az alapítás éve:1994
II.
A Szövetség célja, tevékenysége
A Szövetség célja:
- A nyugdíjasok emberi, állampolgári, társadalmi és anyagi jogainak, érdekeinek képviselete,
- A nyugdíjasok összefogásának, a nyugdíjasklubok, -körök és egyéb nyugdíjasszervezetek
A Szövetség tevékenysége:
- A Szövetség céljainak megvalósítása érdekében együttműködik minden olyan állami, társadalmi és gazdálkodó szervezettel, illetve más egyesülettel és szövetséggel, amely segíti a Szövetség eredményes működését és céljainak megvalósítását.
- Az időskorúak egészségének megőrzése, a betegségek megelőzése érdekében egészségügyi felvilágosító és szűrőprogramokat, szociális segítő tevékenységet és mentálhigiénés akciókat szervez.
- Folyamatosan tájékoztatást nyújt az aktív időskort, az egészségügyi és szociális jólétet szolgáló lehetőségekről.
- A természet védelmére, megőrzésére, az egészséges környezet fenntartására ösztönző szemléletformáló és ismeretterjesztő programokat szervez.
- Közreműködik az idősek életviszonyainak feltárásában, kutatásában, megismertetésében, a generációk közötti kapcsolatok erősítésében.
- Ápolja és népszerűsíti az épített és a szellemi kulturális örökséget, a település környezeti, szellemi, művészeti értékeinek, hagyományainak feltárását, megismertetését. Részt vesz a helyi művelődési szokások gondozásában, gazdagításában, az ismeretszerző, az amatőr alkotó, művelődő közösségek tevékenységének támogatásában. Kulturális programokat szervez.
- Közreműködik a magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli magyarsággal kapcsolatos programokban.
- Sportversenyek szervezésével, a rendszeres sportolási lehetőségek feltárásával, támogatásával segíti az idősek sport és rekreációs tevékenységének gazdagítását.
- Az időskorúak számára jogsegélyszolgálatot biztosít.
- Programokkal támogatja a korosztály fogyasztói jogainak, érdekének védelmét, továbbá a bűnmegelőzést, a közbiztonságot.
- Működteti a Szövetség irodáját.
III.
A Szövetség működésére vonatkozó általános szabályok
- A Szövetség önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező szervezet, amely a jelen alapszabályban meghatározott célokra alakult.
- Nyilvántartott tagszervezetekkel, önálló költségvetéssel és képviselettel rendelkezik. Tagszervezetei tevékenységét szervezi.
- Tevékenysége során figyel más társadalmi rétegek jogos érdekeire is. Céljait és feladatait demokratikus módszerekkel kívánja megvalósítani.
- A jelen alapszabály a célkitűzéseknek megfelelően biztosítja a szervezet demokratikus, önkormányzati elven való működését, elősegíti a tagszervezetek jogainak és kötelezettségeinek érvényesülését.
- A Szövetség működése nyilvános. Alapszabály szerinti tevékenységének legfontosabb adataiba, dokumentumaiba a kötelező adatszolgáltatással, valamint a honlapon történő közzététellel biztosít betekintést; tevékenységéről, szolgáltatásairól, programjairól saját honlapján, közösségi portálján és a helyi sajtón keresztül tájékoztat. Hivatali időben a Szövetség irodájában minden információ az érdeklődők rendelkezésére áll.
- A Szövetség politikai tevékenységet nem folytat, a szervezet pártoktól független, azoknak anyagi támogatást nem nyújt, azoktól anyagi támogatást nem fogad el.
- A Szövetség gazdasági-vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében az alapszabályban meghatározott alapcélt nem veszélyeztetve végezhet.
- A Szövetség gazdálkodása során elért bevételét nem oszthatja fel, azt az alapszabályban meghatározott közhasznú tevékenységére fordítja.
IV.
Tagdíj
- A Szövetség tagszervezetei vagyoni hozzájárulásként nyilvántartott taglétszámuk alapján tagdíjat fizetnek. A tagdíj összegére az elnökség tesz javaslatot, az éves tagdíj mértékéről a küldöttgyűlés dönt, melyet határozatban rögzít.
- A tagszervezetek a tagdíjat minden év március 31. napjáig egy összegben befizetik a Szövetség házipénztárába vagy a Szövetség bankszámlájára.
- A Szövetségbe újonnan belépő tagszervezet a tagsági jogviszonya keletkezésének évében a tagdíj időarányos összegét a tagsági jogviszony létesítésétől számított 30 napon belül befizeti a Szövetség házipénztárába vagy átutalja a Szövetség bankszámlájára.
V.
A tagszervezet
- A Szövetség tagja lehet az a kecskeméti vagy Kecskemét környéki jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet, amely a Szövetség célkitűzésével egyetért, továbbá az alapszabályban foglalt rendelkezéseket elfogadja, csatlakozási szándékát - teljes bizonyító erejű magánokirat formájában - Belépési nyilatkozattal kéri.
- Minden tagszervezet önálló közösség: tagságáról, szervezeti felépítéséről, működési rendjéről, programjairól önállóan rendelkezik.
- A tagszervezet a választott vezetője/elnöke által tartja a kapcsolatot a Szövetség elnökségével.
VI.
A tagszervezeti jogviszony létesítése
A tagszervezeti jogviszony a szervezet nyilvántartásba vételével jön létre. A Belépési nyilatkozatot az elnökséghez kell benyújtani, amely a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással határoz a tagfelvételről. A határozatot a döntés meghozatalát követő 8 napon belül írásba foglaltan, igazolt módon kell megküldeni a tagfelvételt kérelmező számára. A tagfelvételi kérelem elutasítása esetén jogorvoslatnak helye nincs.
VII.
A tagszervezeti jogviszony megszűnése
A tagszervezeti jogviszony megszűnik
- a tagszervezet kilépésével,
- a tagszervezet kizárásával,
- a tagszervezet jogutód nélküli megszűnésével.
b) Az elnökség nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel kizárhatja tagjai közül azt a tagszervezetet, amely jelen alapszabály rendelkezéseit vagy az elnökség és küldöttgyűlés határozatát nem tartja be, súlyosan vagy ismételten megsérti az egyesület jóhírnévhez való jogát.
c) A kizárási eljárást bármely tagszervezet vagy a Szövetség kezdeményezésére az elnökség folytatja le. A kizárási eljárásban a tagszervezet vezetőjét/elnökét az elnökség ülésére igazolható módon meg kell hívni. Szabályszerű meghívása ellenére történő távolmaradása az ülés megtartását és a határozathozatalt nem akadályozza. Az ülésen a tagszervezet vezetője/elnöke távolmaradása esetén teljes bizonyító erejű magánokirati formában írásba foglalt meghatalmazással ellátott képviselővel is képviseltetheti magát. Az ülésen biztosítani kell a tagszervezet vezetője/elnöke/képviselője számára a védekezési lehetőséget.
d) A tagszervezet kizárását kimondó határozatot írásba kell foglalni, és indokolással kell ellátni. Az indokolásnak tartalmaznia kell a kizárás alapjául szolgáló tényeket és bizonyítékokat, továbbá a jogorvoslati lehetőségről való tájékoztatást. Az elnökség a kizárásról szóló elsőfokú határozatot a tagkizárási eljárás megindulásától számított 30 napon belül meghozza, és 8 napon belül igazolható módon közli az érintett tagszervezettel.
e) A kizárt tagszervezet a kizárást kimondó elsőfokú elnökségi határozat ellen - a kézbesítéstől számított 15 napon belül - a Szövetség küldöttgyűléséhez fellebbezéssel élhet. A fellebbezés beérkezését követően az elnökségnek haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belüli időpontra össze kell hívnia a rendkívüli küldöttgyűlést. A küldöttgyűlés nyílt szavazással egyszerű szótöbbséggel dönt. A küldöttgyűlés határozatát annak meghozatalakor szóban kihirdeti, és 8 napon belül írásban, igazolható módon is közli az érintett tagszervezettel.
VIII.
A tagszervezetek jogai
A Szövetség tagszervezete jogosult
- jogait és kötelezettségeit a küldöttgyűlésben küldöttjei, minden egyéb esetben tagjai által választott vezetője/elnöke révén gyakorolni;
- taglétszámtól függően 1 vagy több (minden megkezdett 50 fő után 1 fő) küldöttet választani;
- szavazati jogát gyakorolni a küldöttgyűlésen, annak rendje szerint felszólalni, kérdéseket feltenni, javaslatokat és észrevételeket tenni;
- választott küldöttjének akadályoztatása esetén a küldöttgyűlésen a szavazati jogát teljes bizonyító erejű magánokirati formában írásba foglalt meghatalmazással megbízott képviselője útján gyakorolni, amennyiben a képviselő részére adott meghatalmazást a Szövetség elnökének a küldöttgyűlés kezdetéig átadták;
- vezetője/elnöke révén a Szövetség irataiba betekinteni;
- az általa szervezett, több tagszervezetet érintő program megvalósításához a Szövetségtől támogatást kérni;
- küldöttje(i) révén tagjaik közül jelölteket állítani a Szövetség tisztségviselőire;
- a Szövetség által szervezett programokon, eseményeken, rendezvényeken részt venni;
- a Szövetség szolgáltatásait igénybe venni;
- kezdeményezni tiszteletbeli elnöki cím adományozását a jelölt érdemeit bemutató írásos indoklás alapján.
IX.
A tagszervezetek kötelezettségei
A Szövetség tagszervezete köteles
- az alapszabályban és a Szövetség más szabályzataiban foglaltakat betartani;
- a döntéshozó szervek határozatait, előírásait, rendelkezéseit végrehajtani;
- aktívan közreműködni a Szövetség céljainak, feladatainak teljesítésében;
- a küldöttgyűlés által elfogadott tagdíjat fizetni;
- a Szövetség jó hírnevét őrizni;
- választott küldöttje(i) nevét, elérhetőségét a megbízást teljes bizonyító erejű magánokirati formában írásba foglalni, és a Szövetség elnökségének megküldeni a megválasztást követő 15 napon belül;
- választott küldött akadályoztatása esetén a meghatalmazott képviselő részére teljes bizonyító erejű magánokirati formában írásos meghatalmazást adni. A képviselő a tagszervezet határozott idejű képviseletét akkor tudja ellátni, ha a meghatalmazástát adta a Szövetség elnökének;
- a tagszervezet adataiban - a tagszervezet vezetőjének/elnökének személyében, a szervezet székhelyében - bekövetkezett változásokat, az azt bizonyító taggyűlés hitelesített jegyzőkönyvével együtt a változását követő 8 napon belül az elnökséghez eljuttatni.
X.
A Szövetség szervezetei
A Szövetség döntéshozó, ügyintéző, ellenőrző szervezetei:
- küldöttgyűlés
- elnökség
- felügyelőbizottság
1. Küldöttgyűlés
A Szövetség legfőbb döntéshozó szervezete a küldöttgyűlés, amely a tagszervezetek
küldöttjeiből és az általuk megválasztott elnökségből áll.
- A küldöttgyűlés hatáskörébe tartozik
- az alapszabály módosítása;
- döntés a Szövetség megszűnéséről, egyesülésről és szétválásról;
- a vezető tisztségviselők megválasztása, visszahívása;
- a felügyelőbizottság és a jelölő bizottság megválasztása;
- az éves költségvetés elfogadása, a tagdíj megállapítása;
- az éves szakmai és pénzügyi beszámoló elfogadása;
- tiszteletbeli elnöki cím adományozása;
- döntés mindazon kérdésben, amelyet jogszabály vagy alapszabály a hatáskörébe utal.
- A küldöttgyűlés szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülésezik.
- A küldöttgyűlést az elnök legalább 15 nappal az ülés időpontja előtt írásban, igazolható módon kiküldött meghívóval hívja össze.
- Írásbeli, igazolható módon történő kézbesítésnek minősül: pl. ajánlott vagy tértivevényes küldeményként, továbbá a tagnak az elektronikus levelezési címére történő kézbesítés azzal, hogy a kézbesítés visszaigazolásra kerüljön (elektronikus tértivevény).
- Ha a küldöttgyűlést nem szabályszerűen hívták össze, az ülést akkor lehet megtartani, ha az ülésen a részvételre jogosultak legalább háromnegyede jelen van, és egyhangúlag hozzájárul az ülés megtartásához.
- A küldöttgyűlési meghívó tartalmazza a Szövetség nevét, székhelyét, a küldöttgyűlés helyét, idejét és a javasolt napirendi pontokat olyan részletezettséggel, hogy a szavazásra jogosult tagok álláspontjukat kialakíthassák.
- A küldöttgyűlés határozatképtelensége esetén a megismételt küldöttgyűlés változatlan napirendi pontokkal azonos helyszínen és napon, az eredeti időponthoz képest 30 perc elteltével megtartásra kerül. A megismételt küldöttgyűlés – tekintet nélkül a küldöttek számára – határozatképes.
- A küldöttgyűlési meghívót a Szövetség honlapján is nyilvánosságra kell hozni.
- A küldöttgyűlési meghívó kézbesítésétől vagy közzétételétől számított 3 napon belül a tagszervezetek és a Szövetség szervezetei az elnökségtől a napirend kiegészítését kérhetik a kiegészítés indokolásával. A napirend kiegészítésének tárgyában az elnökség 2 napon belül dönt. Az elnökség a napirend kiegészítését elutasíthatja vagy a kérelemnek helyt adhat. Döntését, illetve elfogadás esetén a kiegészített napirendi pontokat minden esetben a döntés meghozatalától számított 2 napon belül igazolható módon közli a tagszervezetekkel. Ha az elnökség a napirend kiegészítése iránti kérelemről nem dönt, vagy a kérelmet elutasítja, úgy a küldöttgyűlés a napirend elfogadásáról szóló határozat meghozatalát megelőzően külön dönt a napirend kiegészítésének tárgyában. A szabályszerűen nem közölt napirenden szereplő kérdésben csak akkor hozható határozat, ha a részvételre jogosultak legalább háromnegyede jelen van, és a napirenden nem szereplő kérdés megtárgyalásához egyhangúlag hozzájárul.
- Az elnökség köteles a küldöttgyűlést az erre okot adó körülmény bekövetkezésétől számított 30 napon belül haladéktalanul összehívni a szükséges intézkedések megtétele céljából, ha
- Szövetség vagyona az esedékes tartozásokat nem fedezi;
- a Szövetség előreláthatólag nem lesz képes a tartozásokat esedékességkor teljesíteni;
- a Szövetség céljainak elérése veszélybe került;
- ha az egyesület elnöki tisztsége bármely oknál fogva megüresedik.
- Ezekben az esetekben az összehívott küldöttgyűlés köteles az összehívásra okot adó körülmény megszüntetése érdekében intézkedést tenni, vagy a Szövetség megszüntetéséről dönteni.
- A küldöttgyűlés határozatképes, ha azon a leadható szavazatok több mint felét képviselő szavazásra jogosult részt vesz. A határozatképességet minden határozathozatalnál vizsgálni kell.
- A küldöttgyűlés megnyitását követően elsődlegesen meg kell állapítani a határozatképességet, vagyis az aktuális taglétszámhoz képest a megjelent és szavazásra jogosult tagok számát. A küldöttgyűlés a napirendi pontok tárgyalását megelőzően egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással megválasztja a levezető elnököt, továbbá a jegyzőkönyvvezetőt és két jegyzőkönyv hitelesítőt, valamint szükség esetén a háromfős szavazatszámláló bizottságot.
- A küldöttgyűlésen megjelent küldöttekről jelenléti ívet kell készíteni, amelyen fel kell tüntetni a küldött, valamint – ha az alapszabály a képviselő útján történő részvételt lehetővé teszi – képviselője nevét és lakóhelyét vagy székhelyét. A jelenléti ívet a küldöttgyűlés levezető elnöke és a jegyzőkönyvvezető aláírásával hitelesíti.
- A küldöttgyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:
- a Szövetség nevét és székhelyét;
- a küldöttgyűlés helyét és idejét;
- a küldöttgyűlés levezető elnökének, a jegyzőkönyvvezetőnek, a jegyzőkönyv hitelesítőjének a nevét;
- a küldöttgyűlésen lezajlott fontosabb eseményeket, az elhangzott indítványokat;
- a határozati javaslatokat, a leadott szavazatok és ellenszavazatok, valamint a szavazástól tartózkodók számát.
- A jegyzőkönyvet a jegyzőkönyvvezető és a küldöttgyűlés levezető elnöke írja alá, és két erre megválasztott jelenlévő tag hitelesíti.
- A küldöttgyűlés határozatát a határozatképesség megállapításánál figyelembe vett szavazatok alapján – az alapszabály vagy törvény eltérő rendelkezése hiányában – egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással hozza.
- A határozat meghozatalakor nem szavazhat az,
- akit a határozat kötelezettség vagy felelősség alól mentesít, vagy a jogi személy terhére másfajta előnyben részesít;
- akivel a határozat szerint szerződést kell kötni;
- aki ellen a határozat alapján pert kell indítani;
- akinek olyan hozzátartozója érdekelt a döntésben, aki a Szövetségnek nem tagja;
- aki a döntésben érdekelt más szervezettel többségi befolyáson alapuló kapcsolatban áll;
- aki egyébként személyesen érdekelt a döntésben.
- A Szövetség alapszabályának módosításához, a Szövetség egyesüléséhez és szétválásához, céljának módosításához és a Szövetség megszűnéséről szóló küldöttgyűlési döntéshez a szavazati joggal rendelkező küldöttek háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.
- A küldöttgyűlési határozatokat a levezető elnök a küldöttgyűlésen szóban kihirdeti és az érintett tagszervezetekkel a határozat meghozatalát követő 8 napon belül írásban, igazolható módon is közli a határozatnak a Szövetség honlapján történő közzétételével egyidejűleg.
2. Elnökség
1. A Szövetség ügyvezető szervezete a 9 tagból álló elnökség (vezető tisztségviselők). Dönt
mindazon kérdésekben, amelyet jogszabály vagy alapszabály nem utal a küldöttgyűlés
kizárólagos hatáskörébe. Tagjai: az elnök, 3 elnökhelyettes, 5 elnökségi tag. Ülésein
tanácskozási joggal jelen lehetnek a felügyelőbizottság tagjai.
2. A Szövetség törvényes képviseletét az elnök látja el.
3. A képviseleti jog gyakorlásának terjedelme: általános.
4. A képviseleti jog gyakorlásának módja: önálló.
5. Az elnökség tagjait (vezető tisztségviselőit) a küldöttgyűlés választja 4 év határozott
időtartamra. Elnökségi tagnak csak olyan személy jelölhető, aki tagja a Szövetségnek, és
akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták.
6. A vezető tisztségviselői megbízatás megszűnik
- a megbízatás időtartamának lejártával;
- visszahívással;
- lemondással;
- a vezető tisztségviselő halálával,
- a vezető tisztségviselő cselekvőképességének a tevékenysége ellátásához szükséges körben történő korlátozásával;
- a vezető tisztségviselővel szembeni kizáró vagy összeférhetetlenségi ok bekövetkeztével.
lemondhat. A lemondás a bejelentéstől hatályos.
8. Amennyiben a vezető tisztségviselő megbízatása a megbízatás időtartamának lejárta előtt (6.
b-f) szűnik meg, az elnökség az új vezető tisztségviselő megválasztásáról a választási
szabályok betartásával 60 napon belül gondoskodik.
9. Amennyiben az elnök vezető tisztségviselői megbízatása a megbízás időtartamának lejárta
előtt (6. b-f) szűnik meg, az elnökség által kijelölt elnökhelyettes látja el az elnöki feladatokat
az elnök megbízatása megszűnésének időpontjától a következő küldöttgyűlésig, legfeljebb
60 napig.
10. Nem lehet vezető tisztségviselő az,
a) akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre
ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól nem
mentesült;
b) aki közügyektől eltiltó ítélet hatálya alatt áll (Btk. 61.§ (2) bek. i) pont);
c) akit valamely foglalkozástól jogerős bírói ítélettel eltiltottak.
11. Az elnökség hatáskörébe tartozik
a) a kapcsolattartás és együttműködés a tagszervezetek vezetőivel/ elnökeivel a
szövetség céljainak elérésében;
b) az éves szakmai munkaterv elkészítése, annak egyeztetése a tagszervezetek
vezetőivel/elnökeivel;
c) a Szövetség napi ügyeinek vitele, a hatáskörébe tartozó ügyekben a döntések
meghozatala;
d) a beszámolók előkészítése, és azoknak a küldöttgyűlés elé terjesztése;
e) az éves költségvetés elkészítése, és annak a küldöttgyűlés elé terjesztése;
f) a szövetségi vagyon kezelése, a vagyon felhasználására és befektetésére
vonatkozó, a küldöttgyűlés hatáskörébe nem tartozó döntések meghozatala és
végrehajtása;
g) a küldöttgyűlés összehívása, a tagszervezetek vezetőinek/elnökeinek és a
Szövetség felügyelőbizottságának értesítése;
h) az elnökség által összehívott küldöttgyűlés napirendi pontjainak meghatározása;
i) részvétel a küldöttgyűlésen, válaszadás a Szövetséggel kapcsolatos kérdésekre;
j) a tagszervezetek nyilvántartása;
k) a Szövetség határozatainak, szervezeti okiratainak és egyéb könyveinek a
vezetése, a Szövetség működésével kapcsolatos iratok megőrzése;
l) a Szövetséget érintő megszűnési ok fennállásának mindenkori vizsgálata, és
annak bekövetkezte esetén az e törvényben előírt intézkedések megtétele;
m) a tagszervezet felvételéről való döntés;
n) javaslattétel a tagdíj összegére;
o) döntés mindazon kérdésben, amelyet jogszabály vagy alapszabály a hatáskörébe
utal.
- Az elnökség üléseit szükség szerint, de negyedévente legalább egy alkalommal tartja. Az elnökségi ülést az elnök legalább 5 nappal az ülés időpontja előtt kiküldött meghívóval, elsődlegesen a Szövetség székhelyére hívja össze írásban, igazolható módon.
határozatképes, ha ülésén a szavazati jogában nem korlátozott elnökségi tagok több mint a fele
jelen van.
3. A határozat meghozatalakor nem szavazhat az,
a) akit a határozat kötelezettség vagy felelősség alól mentesít, vagy a jogi személy
terhére másfajta előnyben részesít;
b) akivel a határozat szerint szerződést kell kötni;
c) aki ellen a határozat alapján pert kell indítani;
d) akinek olyan hozzátartozója érdekelt a döntésben, aki az egyesületnek nem tagja;
e) aki a döntésben érdekelt más szervezettel többségi befolyáson alapuló
kapcsolatban áll;
f) aki egyébként személyesen érdekelt a döntésben.
4. Az elnökség határozatait az elnökségi ülésen szóban kihirdeti, és az érintett tagszervezetekkel
a határozat meghozatalát követő 8 napon belül írásban, igazolható módon is közli a
határozatoknak a Szövetség honlapján történő közzétételével egyidejűleg.
3. Felügyelőbizottság
1. A Szövetség küldöttgyűlése 3 tagú, a jogszabályi feltételeknek mindenben megfelelő
felügyelőbizottságot választ.
- A felügyelőbizottság feladata a szövetség szervezeteinek, valamint a jogszabályok, az alapszabály és a szövetségi határozatok végrehajtásának betartatása, annak ellenőrzése.
- Ügyrendjét maga állapítja meg, tagjai sorából szavazattöbbséggel elnököt választ.
- A felügyelőbizottság üléseit saját munkaterve szerinti gyakorisággal (de legalább évente egyszer, a beszámolójelentés elkészítése előtt) telefonon vagy írásban az elnök hívja össze, üléseiről jegyzőkönyvet készít, amelyet a felügyelőbizottság mindhárom tagja aláír. Döntéseit szavazattöbbséggel hozza.
- A felügyelőbizottság tagja az lehet, akinek cselekvőképességét a feladata ellátásához szükséges körben nem korlátozzák.
- Nem lehet a felügyelőbizottság tagja, akivel szemben az elnökség tagjaira vonatkozó kizáró ok áll fenn, továbbá akinek hozzátartozója a Szövetség vezető tisztségviselője.
- A felügyelőbizottsági tagság megszűnésére, az elnökség tagjainak megszűnésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
- A felügyelőbizottság rendszeresen ellenőrzi a Szövetség alapszabály szerinti működését, pénzügyi helyzetét és gazdálkodását. Ennek során a vezető tisztségviselőktől jelentést, tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá betekinthet a Szövetség könyveibe, irataiba, azokat megvizsgálhatja.
- A felügyelőbizottság köteles az elnökséget tájékoztatni, a küldöttgyűlés összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy a Szövetség működése során jogsértés, vagy a Szövetség érdekeit súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt. Ennek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, enyhítése az intézkedésre jogosult szerv intézkedését teszi szükségessé.
- A küldöttgyűlést a felügyelőbizottság indítványára annak megtételétől számított 30 napon belül össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte után a küldöttgyűlés összehívására maga is jogosult.
- Amennyiben a küldöttgyűlés a törvényes működés helyreállítására a szükséges intézkedése-ket nem teszi meg, a felügyelőbizottság haladéktalanul köteles értesíteni a törvényességi felügyeletet ellátó szervet.
- Záró rendelkezések
Az alapszabályban nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény (Ptk.) és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek
működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (Ectv.) rendelkezései az
irányadóak.
Kelt: Kecskemét, 2023. év. március hó 31. napján
Alulírott Kormányosné Makai Eszter elnök a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény (Cnytv.) 38 § (2) bekezdése értelmében igazolom, hogy a létesítő okirat szövege megfelel a létesítő okirat hatályos tartalmának. Kecskemét, 2023. március 31. napján
Kormányosné Makai Eszter s. k.
elnök
Tanú: Dr. Hajdú Lajosné
Lakcíme: 6000 Kecskemét, III. Béla krt. 6.
Személyi igazolvány száma: 757431CE
Tanú: Szabó Istvánné
Lakcíme:6000 Kecskemét, Petőfi S. u. 2.
Személyi igazolvány száma: 201010AH
2024. január 14.