









Telefon: +36-76/513-513
Telefax: +36-76/513-538
E-mail: kecskemet@kecskemet.hu
varoshaza@kecskemet.hu
cityhall@kecskemet.hu

Új alapokra helyezik a város tömegközlekedését
A kecskemétieket jelenleg talán leginkább foglalkoztató témáról, a város hamarosan megszülető saját közlekedési cégéről esett a legtöbb szó Szemereyné Pataki Klaudia szokásos közgyűlés előtti sajtóreggelijén. A tervek szerint az új cégnek elsődlegesen megrendelő, szervező szerepe lesz.
Az újságírók megismerhették a közlekedési központ létrehozásának hátterét is a kötetlen hangulatú találkozón. A polgármester elmondta, a megyei jogú városok sorában már régóta elindult a folyamat, amelynek célja, hogy kilépjenek a Volán kötelékéből. Az utóbbi időben az gyorsította fel ezt a folyamatot, hogy a KÖZOP-os pályázatoknak köszönhetően jelentős forrásokat nyertek közlekedésfejlesztési célokra. Így történt ez Kecskeméten is, ahol mintegy 8 milliárd forint értékben keletkezett városi tulajdon: modern buszokat szerezhettünk be, korszerű telephely épült és a forgalomirányítási rendszer is önkormányzati tulajdonban van. Ezeket a fejlesztéseket azonban nem tudták összehangolni a Volánnal, a társaság ugyanis nem volt partner ebben. Ráadásul a saját vagyonállományát is teljesen leamortizálta.
– Ezzel kapcsolatban megpróbáltunk egyeztetni a buszszolgáltatóval, a tárgyalások azonban nem vezettek eredményre – hangsúlyozta a polgármester. – Ráadásul adatokat sem kaptunk, így pillanatnyilag azt sem tudjuk, milyen kihasználtsággal működnek a buszok, hányan használhatják ingyen a szolgáltatást. Ezért is szándékunk, hogy létrehozzuk a város saját közlekedési központját.
A közlekedési központ elsődleges feladata az lesz, hogy begyűjtsön, rendszerezzen minden személyszállítással kapcsolatos adatot. Ez előreláthatóan legalább másfél évet vesz igénybe. Erre a legjobb referenciával rendelkező céget kérték fel. Ha már rendelkeznek a szükséges forgalomszervezési információkkal és ellenőrzik az üzemeltetést, akkor egy új, minden igényt kielégítő menetrendet is bevezethet a város. A közlekedési központ feladata a személyszállítással kapcsolatos feladatok összehangolása, a különböző elemek megpályáztatása lesz. A piacról rendelik meg az egyes szolgáltatási elemeket. Így könnyen előfordulhat, hogy más cég szolgáltatja a buszokat, más gondoskodik a sofőrökről vagy a szervizről.
Jelenleg a DAKK kilométerenként 740 forintért végzi Kecskeméten a buszszolgáltatást, ez országos szinten az egyik legdrágább üzemeltetési költség.
Bíznak abban, ha a különböző feladatokat több szolgáltató végzi az új közlekedési központ irányítása alatt, akkor nem csak hatékonyabb, de gazdaságosabb is lesz a város tömegközlekedése.
A kétmilliárdos forgalmú közlekedési társaság szakaszosan épül majd fel, egyelőre négyfős stábbal indul, optimális esetben pedig később mintegy 30 fővel működik majd.
Szemereyné Pataki Klaudia a sajtóreggelin azt is elárulta, más lépéseket is tesznek a tömegközlekedés fejlesztésért. Két alközpont is épül: az egyik a Margaréta utca buszfordulójánál, a másik pedig Kadafalván, ahová az elmúlt időben nagyon sokan költöztek.
A polgármester kiemelte, azonnali eredményt hiába is várnánk a központ létrehozásától. Legalább három évre van szükség ahhoz, hogy érezhető változásokat tapasztalhassunk. A hosszútávú cél ugyanis az, hogy olyan szolgáltatást állítsanak össze, amely vonzóvá teszi a tömegközlekedést a kecskemétiek számára.
A sajtóreggelin szó esett a városháza felújítása idejére kialakított ügyfélfogadási rendről, amelyet a SZMSZ módosításaként csütörtökön tárgyal a közgyűlés. Ezt a kecskemet.hu-n és hírportálunkon, a hiros.hu-n is megtalálhatják majd az érdeklődők.