2019-06-21 10:31:00 | Bővebben...
 
 
 
 
2019-06-18 15:17:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2019-05-29 15:14:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2019-05-12 21:26:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2019-04-01 21:00:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
Augusztus
 
 

 

 
H K Sz Cs P Sz V
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
 
Az összetett kereső segít Önnek abban, hogy szűkítse a keresési feltételeket. Minél több lehetőséget választ, annál nagyobb lesz a találati pontosság.  
 
Miben keressen: E-ügyintézés Városunk Önkormányzat
Tartalmazzák ezen szavak mindegyikét (pl.: "Megyei Város" azokat a találatokat sorolja fel, ahol a Megyei és a Város szavak is megtalálhatók )
Pontosan ezt a kifejezést (pl.: "Megyei Város" csak azokat a találatokat sorolja fel, ahol pontosan a Megyei Város kifejezés szerepel)
 
 
 
Megjelenés dátuma, vagy időszak
megadása esetén az időszak kezdete.
 
 
 
Időszak megadása esetén
az időszak vége.
 
Városunk
Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal elérhetősége
 
6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.

Telefon: +36-76/513-513
Telefax: +36-76/513-538
E-mail: kecskemet@kecskemet.hu
varoshaza@kecskemet.hu
cityhall@kecskemet.hu

 
Ügyfélszolgálat
 
Telefonkönyv
 
Helyi hírek
 
Ide írja az üzenet szövegét
címzett neve

cimzett e-mail címe:

feladó neve:

feladó e-mail címe:

 
Nyomtatás
2019.05.24. péntek
 

TÁJÉKOZTATÓ AZ ASP ADÓRENDSZERRŐL, AZ ÖNKORMÁNYZATI ADÓHATÓSÁG HATÁSKÖRÉBE TARTOZÓ ADÓK ÉS DÍJAK ÚJ ÜGYINTÉZÉSI FELÜLETÉRŐL ÉS ÜGYINTÉZÉSI MÓDOKRÓL

 

Jelen tájékoztató kizárólag az adó ügyek intézésére vonatkozik. A többi ügytípusban az elektronikus ügyintézés változatlan, további információk a kecskemet.hu/ e-ügyintézés/ útmutató az elektronikus ügyintézés használatához alatt találhatóak: http://ekecskemet.hu/utmutato-az-elektronikus-ugyintezes-hasznalatahoz

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata 2019. április elején csatlakozott az ASP.ADÓ országos rendszerhez, ebből eredően jelentősen megváltozik az adózók ügyindítása, egyenleg lekérdezése.

Az ASP központ ügyféloldali szolgáltatásai az Önkormányzati Hivatali Portálon (OHP) keresztül vehetők igénybe, amelynek elérhetősége:

https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

Az ügyfeleknek ki kell választaniuk a nyitólapon, hogy melyik, az ASP központhoz csatlakozott településen szeretnének ügyet intézni, ezután vehetik igénybe az ASP szakrendszerek kínálta ügyintézési lehetőségeket. Az ügyfelek számára nyújtott ügyintézési szolgáltatások köre településenként eltérhet.

Az igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások Kecskeméten:

• adóegyenleg lekérdezés,

• ügyindítás.

(Az ügykövetés szolgáltatás a Magyar Államkincstár tájékoztatása szerint jelenleg az interfésszel csatlakozó önkormányzatoknál nem érhető el, így Kecskeméten sem.)

AZ OHP HASZNÁLATÁHOZ SZÜKSÉGES ELŐFELTÉTELEK

Az oldal megtekintéséhez böngészőprogram (Mozilla Firefox, Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari, stb.) és internet hozzáférés szükséges. Ügyindításhoz, azaz elektronikus űrlapkitöltéshez Adobe Flash kiegészítő alkalmazás telepítése is szükséges a böngészőhöz.

Az online ügyintézéshez rendelkeznie kell ügyfélkapus regisztrációval, tárhellyel, valamint a Rendelkezési Nyilvántartásban alaprendelkezéssel. Az internetes ügyintézés nem lehet tiltott a Rendelkezési Nyilvántartásban. A felhasználó a személyes ügyfélkapus azonosító létrehozását kezdeményezheti bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, az állami adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten. Az ügyfélkapu regisztrációról részletesen a Kormányzati Portálon olvashat.

Meghatalmazott eljárására az önkormányzati adóhatósághoz eljuttatott meghatalmazás ADÓ szakrendszerben történő regisztrációját követően van mód.

Első belépéskor, Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) azonosítás, majd az Általános Szolgáltatási Feltételek (ÁSZF) elfogadása után létrejön az ASP elektronikus ügyfél felhasználói fiók. Az önkormányzat szolgáltatásainak használatához szükséges kiválasztani az önkormányzatot.

Az OHP portál használatára és az egyes szolgáltatásokra vonatkozó részletes tájékoztató elérhető itt:

https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato

Kérjük, hogy a tájékoztatót minden ügyindítás előtt olvassák el, mivel az folyamatosan frissülhet. Az egyes szolgáltatások igénybevételéről a funkcióra kattintva speciális tudnivalókat is találhat.

ADÓEGYENLEG LEKÉRDEZÉS

Az adóegyenleg pdf formátumban kerül letöltésre. (Előfordulhat, hogy a felugró ablakok megnyitását engedélyezni kell a felhasználó böngészőjében).

Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben az önkormányzati adóhatóságnál tévesen (nem a közhiteles nyilvántartásokkal megegyezően) került megadásra az ügyfél adóazonosító jele, vagy személyes adatai, akkor sikertelen lesz az adóegyenleg lekérdezés, melyet a portálon megjelenő üzenet is jelez. Ebben az esetben az Adó Osztályon személyesen vagy telefonon kell az adatokat egyeztetni, hogy az adóegyenleg lekérdező funkciót a továbbiakban rendeltetésszerűen használni tudja!

Adóegyenleg lekérdezésre a cégkapu megbízottaknak és ügyintézőknek egyelőre nincs lehetőségük.

Amennyiben képviselőként jár el, az Ön által képviselt adózó adóazonosító jelét vagy adószámát Önnek kell megadnia. A lekérdezett adószáma esetében kérjük ügyeljenek arra, hogy a teljes adószámot adják meg, folyamatosan gépelve (szóköz és kötőjelek nélkül), mivel a nem megfelelő adatbevitel, hibát generálhat. (A tagolást a rendszer automatikusan elvégzi.)

ÜGYINDÍTÁS

Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikus, „iForm” típusú űrlap benyújtása:

• online űrlapkitöltéssel és rendszeren kívüli (pl. kinyomtatás utáni postai) beküldéssel (azonosítás nélkül is elérhető szolgáltatás),

• online űrlapkitöltéssel és beküldéssel (ügyfélazonosítást igényel),

• a portálon keresztül az integrált e-Papír szolgáltatást is elérheti azon ügyekre, amelyekhez nem áll rendelkezésre a konkrét ügyhöz tartozó űrlap.

(https://epapir.gov.hu/ ; Címzett: Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata, Témacsoport: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus: Adóügyek)

Fentiek értelmében tehát azon ügyfelek, akik nem kötelezettek és nem kívánnak elektronikus ügyet indítani, elkészíthetik ezen a felületen az adóbevallásaikat, adatbejelentéseiket, bejelentéseiket, kérelmeiket, és kinyomtathatják, amelyet személyesen vagy postán tudnak eljuttatni az önkormányzati adóhatósághoz.

Tisztelt Ügyfelünk!

Amennyiben a rendszer használatával kapcsolatosan további kérdése van, szíveskedjen az Adó Osztály munkatársaihoz fordulni, akiknek elérhetősége az önkormányzat honlapján megtalálható:

http://kecskemet.hu/?r=22109&c=28131&l=

Az új rendszer bevezetéséből eredő nehézségekért szíves megértésüket és türelmüket kérjük.

Kecskemét, 2019. május 24.

Dr. Határ Mária
jegyző



KAPCSOLÓDÓ DOKUMENTUMOK
 
 
 
PROGRAMOK