2020-04-06 15:03:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2020-03-10 14:55:00 | Bővebben...
 
 
 
 
 
Április
 
 

 

 
H K Sz Cs P Sz V
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
 
Az összetett kereső segít Önnek abban, hogy szűkítse a keresési feltételeket. Minél több lehetőséget választ, annál nagyobb lesz a találati pontosság.  
 
Miben keressen: E-ügyintézés Városunk Önkormányzat
Tartalmazzák ezen szavak mindegyikét (pl.: "Megyei Város" azokat a találatokat sorolja fel, ahol a Megyei és a Város szavak is megtalálhatók )
Pontosan ezt a kifejezést (pl.: "Megyei Város" csak azokat a találatokat sorolja fel, ahol pontosan a Megyei Város kifejezés szerepel)
 
 
 
Megjelenés dátuma, vagy időszak
megadása esetén az időszak kezdete.
 
 
 
Időszak megadása esetén
az időszak vége.
 
Önkormányzat
Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal elérhetősége
 
6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.

Telefon: +36-76/513-513
Telefax: +36-76/513-538
E-mail: kecskemet@kecskemet.hu
varoshaza@kecskemet.hu
cityhall@kecskemet.hu

 
Ügyfélszolgálat
 
Telefonkönyv
 
Közérdekű közlemények
 
Ide írja az üzenet szövegét
címzett neve

cimzett e-mail címe:

feladó neve:

feladó e-mail címe:

 
Nyomtatás
2020.03.04. szerda
 

TÁJÉKOZTATÓ a helyi adók beszedésével kapcsolatban

Az első félévben esedékes helyi adók és a gépjárműadó befizetési határideje – mivel március 15. napja munkaszüneti nap – 2020. március 16. (hétfő).

Az önkormányzati adóhatóság elkészítette és postára adta, illetve kiküldte a tárhelyekre a gépjárműadó változásokat tartalmazó határozatokat és folyamatosan küldi ki az egyenlegértesítőket.

Hatóságunk 2019. áprilisától egy országos központi informatikai programot (ASP) használ, így a Tisztelt Adózók a fizetési kötelezettségeikről, az előző években megszokottaktól eltérően fognak értesülni. Gépjárműadó esetében az adó megállapítása ún. „kivetéses eljárással” történik, így a változásokról az érintettek határozat formájában értesülnek; változatlan tényállás esetén, az előző év(ek)ben kiadott határozatok szerint kell majd az adózóknak adófizetési kötelezettséget teljesíteni. A kézbesített határozatok véglegessé válását követően kerülnek az adóelőírások az adózói számlákra, így a megküldésre kerülő „Adószámla Kivonatok” ezeket az előírásokat „Véglegesítés alatt álló tételek” néven jelenítik meg.A „Véglegesítés alatt álló tételek” nem jelennek meg a „2020.03.16. napjáig” pótlékmentesen fizethető összegeknél. A fizetési kötelezettséget az érintettek a határozat véglegessé válásától számított 15 napon belül, de legkorábban 2020. március 16-ig fizethetik meg pótlékmentesen.

Annak érdekében, hogy a fizetési kötelezettségeiket helyesen tudják teljesíteni, a megküldött változásokat tartalmazó határozatok mellé is postáz adóhatóságunk csekkeket a magánszemélyeknek.

A pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi fizetési számlájáról történő átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással (csekk) köteles teljesíteni, vagy csoportos beszedés útján vagy az ügyfélszolgálat ügyfélfogadási idejében bankkártyával. A pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni. Javasoljuk, hogy éljenek valamely elektronikus fizetés lehetőségével.

Hogyan értesülnek az adózók a fizetési kötelezettségükről?

A magánszemélyek postai úton - tértivevényes hivatalos levélként – határozatban kapnak értesítést az adóhatósági döntésről, amennyiben adókötelezettséget érintő változás történt. Az önkormányzati adóhatóság jogszabályban előírt kötelezettsége, hogy a határozatot tértivevényes hivatalos levél útján kézbesítse, hiszen a véglegessé válás feltétele a határozat átvétele. Ebben kérjük szíves megértésüket és türelmüket az átvétel során!

A gazdálkodó szervezetek részére – ideértve az egyéni vállalkozókat is – elektronikusan, a tárhelyekre került kiküldésre a határozat. Kérjük, hogy fokozottan szíveskedjenek figyelemmel kísérni a tárhelyeikre érkező leveleket.

Az Adószámla Kivonat (az azon jelzett napi állapot alapján) magánszemélyek esetében egyszerű postai küldeményként, gazdálkodó szervezetek esetében – ideértve az egyéni vállalkozókat is – a tárhelyükre érkezik. Felhívjuk figyelmüket, hogy adóügyekben az egyéni vállalkozók elektronikus ügyintézésre kötelezettek akkor is, ha nem egyéni vállalkozói tevékenységükkel összefüggésben járnak el; részükre csekk nem kerül postázásra.

Hol tudja adóegyenlegét naprakészen ellenőrizni? Miért fontos ez?

2020. évben az E-önkormányzati portál (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) az önkormányzati adószakrendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Az adózó vagy meghatalmazottja a Portálról tudja az adóegyenlegét ellenőrizni.

A Portál használatára vonatkozó részletes tájékoztatót elérheti itt: https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato

Javasoljuk, hogy a befizetést megelőzően tekintse meg az aktuális egyenlegét. Az adószámla felülvizsgálatakor érdemes tételesen egyeztetni az elektronikusan megkapott vagy lekérdezett, illetve a papír alapon adószámla-kivonat formájában kapott adószámlán közölt adatokat, valamint a saját nyilvántartás adatait. Fontos, hogy az adószámla-adatok feldolgozása, könyvelése időt vesz igénybe, ezért nem érdemes olyan tételt keresni, amit a kivonat készítése vagy a lekérdezés előtti néhány nappal korábban nyújtott be, illetve fizetett meg az adózó.

Köszönjük, hogy befizetésével hozzájárul városunk fejlődéséhez!

Dr. Határ Mária
jegyző

KAPCSOLÓDÓ DOKUMENTUMOK
 
 
PROGRAMOK